Bliv jeres egen konkurrent før de andre bliver det.
Styrk jeres virksomheds innovationskultur. Lær en ny metode til at skabe hurtigere forretningsudvikling. Og gør jeres organisation klar til ukendt konkurrence. Vi kalder det Kunstgrebsmetoden*.
Styrk jeres virksomheds innovationskultur. Lær en ny metode til at skabe hurtigere forretningsudvikling. Og gør jeres organisation klar til ukendt konkurrence. Vi kalder det Kunstgrebsmetoden*.
Vi tilbyder jer en mulighed for at lære den nye metode gennem et kort forløb, hvor I bliver fortrolige med Kunstgrebsmetoden og med garanti står tilbage med helt nye udviklede idéer og muligheder.
Forløbet tilrettelægges efter jeres behov, og sikrer dermed, at jeres virksomhed får det bedste udgangspunkt til at møde konkurrencen. Book et uforpligtende møde for at høre hvordan det kan gennemføres.
Verden er i hastig forandring. Det er der ikke i sig selv noget nyt i. Men forandringerne kommer hurtigere end de gjorde tidligere. Industrier, virksomheder og organisationer bliver udsat for helt nye typer af konkurrence. Konkurrencen er en naturlig udløber af digitaliseringen, som skaber en ny konkurrencesituation. Begrebet er blevet kendt som disruption – eller forstyrrelse på dansk. Ordet dækker over den hurtige udvikling, den digitale transformation vi alle udsættes for i disse år. Derfor er stort set alle virksomheder i dag nødt til, at kunne omstille sig hurtigere end tidligere.
*Kunstgrebsmetoden skaber en forandringsklar kultur i organisationen, og tilbyder et moderniseret mindset til organisationen. Metoden har vundet to 1ste priser og tager udgangspunkt i Walt Disneys udviklingstanker, Otto Scharmers fremtidsscenarier og ikke mindst kunstneres måde at udvikle på.
Den gør deltagerne i stand til at arbejde med en fælles grundopfattelse om ”åbent hjerte, åbent sind, åben vilje” som er en forudsætning for al positiv udvikling. I kommer gennem et forløb, der optimerer og stimulerer læringen og resultaterne ved hjælp af den kunstneriske tilgang til udvikling. De henved 200 virksomheder der har været gennem forløbet, fortæller ”at der hos dem opstod en hel særlig åben og imødekommende atmosfære blandt medarbejderne. For flere har det været et radikalt kulturskift”.
Mange har svært at se de nye muligheder – ofte kræver det fejlskud at nå frem til de bedste resultater. For de fleste virksomheder er der behov for at få skabt en innovationskultur både i medarbejdergrupperne, på tværs af organisationen og hos den enkelte medarbejder. Når det lykkes, bliver det jer, der udvikler de nye forretningsmuligheder og ikke konkurrenterne – hverken de kendte eller ukendte.
Eller kom forbi til en kop kaffe på Kunstgreb sekretariat, Enghavevej 40, 1674 København V – i Vega bygningen på Vesterbro.
konsulent og kunstgrebsinnovator
konsulent og kunstgrebsinnovator
konsulent og stifter af Kunstgreb
Erfaringen viser, at virksomheder, der er gode til at komme konkurrenterne i forkøbet, ofte har evnen til, at frigøre sig fra gamle vaner og dermed også skabe en helt ny strategi. Det gør dem til vindere i det digitale kapløb.
I får som organisation dannet fælles værdigrundlag som er motorvejen og motivation til en ny og innovativ måde at tænke og arbejde på. Medarbejderne frisætter sig ved hjælp af processen frisættelsesfase for gamle vaner og slidte arbejdsmønstre. Herved dannes rum for nye ideer. Medarbejderne lærer også at ”Tøve” – og stole på deres intuition i processen. En vigtig og nødvendig tøven og modvægt til effektiviserings processer som ofte ender med at blokere fremfor at stimulere.